Saturday, 9 August 2014

Rasa kelat pahit pahit sikit

Hi

Tak da apa yang nak di kongsikan sangat

Cuma ingin kongsi rasa

Rasa yang susah nak explain

Bila aku harap orang faham

Tapi sebenarnya orang taknak faham pun

haha


Cuma nak cakap

Life is complicated.

tu ja..



~may peace be upon you





Friday, 1 August 2014

Dear darling....i miss you! Yes you!

"Dear darling, please excuse my writing. I can't stop my hand from shaking. Cause im cold and alone tonight. I miss you and nothing hurts like no you....." Dear darling by Olly Murs.

Salam Aidilfitri!!!

Fuhhhhh! fuhhhhh!!! 
Berhabuk teruk sangat dah blog kita ni...hehehe..
harap semua orang tak lupa dengan kewujudan blog kita ni. harap harap lah. harap. 

So...

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin semua!!!!!!
Masih busy beraya? Or busy bagi duit raya? hehehehe....Alhamdullillah...kalau last year tak semua dari kita yang mampu bagi duit raya. Tapi tahun ni nampak macam semua pakat huloq duit raya dah, hihihihihi
Yeay!!
Finally kita dah tua. HAHAHAHAHAHAHAH (tetiba) 

Dulu zaman study tak sabaq sangat nak kerja....sekarang rasa kan!! hahaha 
aku lah tu...tergedik2 sgt dulu. la baru nak nganga..okok stop talking aneesa.

aku cuma nak bagi tahu

AKU RINDU 

he he he

jaga diri



~may peace be upon you









Sunday, 27 October 2013

It was great to have friends like all of you.

Friday, 27 September 2013

pernah?


pernah tak kau rasa sayang sangat
kat sesorang

sampai apa dia buat
apa dia cakap
apa dia fikir 
apa dia dengar
apa dia percaya
apa dia suka
apa dia benci
semua kau nak tahu

sampai kau sanggup maafkan apa jua salah dia
kecil, besar, kau sanggup lupakan
sebab nak lupakan salah tu
lebih mudah dari kalau kau pilih
untuk lupakan dia

sampai dia kau letak paling atas 
apa yang lain cakap 
apa kanan kiri bisik
kau dengar tapi kau peduli apa
untuk buang dia, mustahil

sampai kau bukan setakat bayangkan
malah kau doa
yang di masa depan kau 
dah tertulis 
dia ada

sampai godaan lain
secantik sekacak mana
tak akan lebih cantik
tak akan lebih kacak
dari dia di mata kau

sampai mampu tertitis airmata kau
kalau dibayang hidup kau 
tanpa ada dia
pernah?

aku tak pernah.








SOFA BIRU by Nadhira Brundage

Wednesday, 26 June 2013

SibuKK..Busyy..hen MAng....!!!!!


sibuk..sibuk..sibuk....semua orang busy..busy...busy....dengan thesis masing-masing....huhhhhh..!!!!(ak still ada masa menyibuk kt cni..)peehhhh...hahahah...*poyooo







Thursday, 6 June 2013

TRY..TRY..TRY...


This post absolutely is not about that twins..but it's about the song that they sing...(just some part actually).
just remind of never give up..and just get up and try...try...try...( motivasi supaya buat kejoo...thesis la..apa lagi...hemm..grrrr..)..just look at this lah..nih..nih...this entry..(i'm choosing to update benda alah ni rather than pikirkan thesis tuhh..uhhhh)haahaaha..k..cukup..njoy it..!!!

                                                                                                      where there is desire
there is gonna be a flame 
when there is a flame
someone's bound to get burned
but just because it burns
doesn't mean you're gonna die
you're gotta get up and try,and try, and try
gotta get up and try,and try, and try
you gotta get up and try, and try, and try........good luck buddies..!!!!




and this too...

i won't give up..on u..!


Thursday, 30 May 2013

Wednesday, 29 May 2013

It's Time


"It's time to begin, isn't it? I get a little bit bigger, but then I'll admit.. I'm just the same as I was. Now don't you understand, That I'm never changing who I am" It's Time, Imagine Dragon.

Tuesday, 7 May 2013

OMG…!!!!! Salah aku hari ini


Macam mana la boleh silap ni…(dah nak silap nak buat macam mana lagi,nobody perfect..nobody never make mistakes)syyhhhh..diam..diam..aku tak pernah buat silap *bongkak punya orang…bukan macam tu.ehemm.i mean..tak pernah buat silap kalau isi borang BIRO…sebab. hari-hari sebelum ni aku isi dengan penuh hati-hati..coz there NO  allowed to use  liquid paper  and clearlylah nk bgtau yang  bila isi form tu tak boleh ada salah mana-mana..ada paham ami!!huhh..!!!haa…hari ini aku dah silap isi form tu..mungkin sebab ak mengantok tahap gaban kot…yeap..bukan mungkin tapi memang…huhuhu..:((((

Terus ak rasa celik la bila sedar yang aku dah silap tulis nama orang lain..(gila kau kalau still ngantok lagi)deep inside rasa nak menjerit “ALAMAKKK’  tapi tu rasa kat dalam jelah sebab tak terkeluar pun.aduhhhh la..macam mana nak cakap kat diorang nih…dah memang sah-sah aku kena suruh customer tu isi balik form tu..itu maknanya aku akan susahkan dia padahal salah aku..mau tak hingaappp orang tu nanti kat aku!.tetiba mai idea yang aku nak SMS customer tu personally tp xjd…hohoho…
Nak dijadikan cerita pulak..customer tu kawan kakak ofis aku nih (macam lega kan dengar macam tu)oohh…no..no..not lega at all…ha ha..even kawan sendiri pun dia tak boleh nak tolong aku, katanya kawan dia ni hingaapp orangnya..oohhh..okayy..matila aku!....matila aku!!!..then kakak tu bagi la suggestion kat aku suruh turun bawah p try mintak tolong sorang lagi staf  yang katanya baik dengan customer tu..u guess what?dia pun tak mau tolong aku..kejam!!btw..can u imagine how hingaapp that person???seram aku weh!! Aku punya buat muka kesian *kesian ke muka aku time 2..bhahaha..xkot.hemmm…..alih-alih suruh aku call then cakap sendiri dengan customer tu..alohaiiiii….dah la baru lepas PRU13,maunya parti dia kalah..tak ke naya ak kena tempias dia lepas geram(minta simpang)..*dah la kalah,aku pulak buat salah.memang terBAIK!…

New idea comes…tingg!!!kalau tak nak bagi dia marah sangat,ak p jela hantar form tu kat dia tapi kena jugak susahkan dia sebab kena amik cop bos dia…(xkan la aku yang kena p mintak cop tu kan…ehh..ak xkisah klu ak dibenarkan la)….hmmm…tak tahu la nak buat ke tidakkkkk..kwati pun suruh hold dulu..tak payah call lagi hari ini…HARI INI jerr ok..bukan selamanya…

So, amira…carilah alasan yang terbaik daripada sekarang…………..damn!


 

Baby Election..


Oppp…oppss….ayoyoyoyo…aku dah jadi makcik kau..!wuhuuuu….(setelah sekian lama ak tggu2)
Excited sangat..sangat nih..*MyFirstTime..btw cograte to mysis and her hubby..!!
Oleh sebab kedudukan aku yang jauh di Indera Kayangan ni..tak dapatlah aku nak menatap baby boy 2 depan2 on the spot..sob sob…tapi..tapi..ak dapat la pic on the spot!haha..thanks to teknologi yang ada sekarang…ahaks!.okay..kenapa title was baby election?huh..mau tau la Negara Malaysia akan..?telah sebenarnya..k,telah menghadapi PRU13 on 5Mei’13..and his was born on 26Apr13..memang tengah hangat duk berkempen la masa tu…actually I got that ‘baby election’ from cc:cik ngah neesa…(Y)haha..so, let me introduce to mak2 sedara admin and u’olls…apa ya nk pggl??..ha..mak una,mak neesa,mak hasni,mak nina and mak mira.(haha..sebab una ada mak kt depan yang lain sume kna ikut jugak ya)hohoho..ha’ah kan..between 6 of us..ak la kan y 1st dpt ank sdra nih..ha’ah..hehe..this
Muhammad Rayfal Airell…….mata sepet..sejibik ayh dia..haha

Saturday, 16 March 2013

Have Fun!!!...

"Walaupun kita dua insan Yang tak pernah memahami Diri kita yang berlainan alam Tapi takdir kita bertemu" - Angkasa by Diandra Ajunaidi.

Time flies...
Sekarang dah bole tengok masing-masing dengan gaya tersendiri..

Ami kalau dulu pegi class tak prefer pun nak pakai high heels..tapi bila intern, she start buying expensive heels for her-self (nina lah bagi tahu mahal) hehe.. ami you are taller now but not taller enough kalau nk compete dengan aku.. haha 

Nina pulak..your are getting prettier and prettier each day with your new handbag. I wish i have a good taste in fashion like yours. Like seriously.... ^^

Mira she is the luckiest  girl in this world aku rasa...her heels was provided by her future husband. Taste sama tu yang best tu...kalau aku mampus tak bekenan..haha..How ever you look more matured in office wear mira..nampak wanita berkerjaya giteww...(your update in fb told me everything) haha...stalker tak??? 

Nadya..since the first time we meet..(ecewah...jiwang habis!) i really really admire your skin. Putih...licin... that's every girls dream aku rasa...and you are lucky enough sebab dapat kulit halus mulus macam tu..so keep maintain ya beb! love ya! (special edition cket) ^^

Una. I really proud of you! (tetiba) aku sebenarnya kagum dengan hang dalam pelbagai aspect. (Teedddiiaaaaa...)  and when you decide to change...aku antara orang-orang yang happy! :) sangat2... I know it is not easy to change. tapi aku taw hang terar...mesti buleh punya! Gambateeee!!!! Aja Aja Fighting!!!!! hehe

aku? aku plak biasa2 ja kat sini...

itu ja lah!! 







~May peace be upon you

Sunday, 18 November 2012

fLaSh BaCk..'2nd holiday'

Assalamualaikum.....ttba rasa mood tulis surat..peeehhh!
                   a year ago..pnye la lama wehh...cptnya la msa berlalu...rpanya last post ak sthn y lps dh..ish3x..sgt3x la malasss nk update.hemmm..okla..back to topic..afte w'olss pegi penang ari 2..ni lah 2nd trip kteorng..kali ni KAMI pegi LANGkawi...weheeee ;).actually ni plan lasttt minute..plan mlm ni,esok dh gerak..b4 2 pon dh plan buruk2 tp cm xjd ja tp tup2x ha..jd lak. it's like.'kita merancang,Allah yang menentukan'...
xnk ckp byk...asement xsiap lg..enjoy our pic!


yeayy...afte 45mnt lam feri..smpai da pon!*muka2 bgn tdo


berehat sebentar bersama..STARBUCKS




 feeling2 Titanic kijappp...

mmndngkan Arau xdak Mcd..so,KAMI decide nk pekena mcd as b/fast..


shake3x..




banana boat time...yahoooo...

haa...kau ado??hahaha

out for dinner

dinner time...kerang bkr dh hbs spggn..

4helai rm20...ohhh..murah2...*tgk mka una smbil bca 2..hihii

Exhausted..peehhh!


yummmy3x....

waiting for the boat....Island hoping!


here we go...

peace.....pls wear ur safety jacket!

1st island...woaaa..byk monyet la...unfortunately we hve no chance to snap them.

That the name...so meaningful

yeahhh...need to climb,up n down the stairs*scary stairs at certain part .

The history...jeng3x..hahha..mcm la cta hantu..
now...dpt la lepaskan pnt mndaki.*celup kaki ja mampoo.


setakat ni sja kt Tasik Dayang Bunting..ada msa jmpa lg!

ini bkn sebarang view ok..ini...eagle area..haha..tuuuu..byk helang
pakcik boat kasi mkn kulit aym kt helang2 2 suma

our last Island...'Pulau Beras Basah' klu xslp la..

at the jetty again..mau pulang sudaa..

3budak itam...tgh 2gu dua lg bdak itam.eh,sorng lg bdak itam?,
semestinya cameragurl la..chilll!

lari2x....byeee Pulau Langkawi...gonna miss u!

selesai sudah perjalanan 3ari 2mlm KAMI....see u soon..<3 all of u n gonna miss all the moment 2gether..2nd trip,final sem..maybe was the last trip as a students..sob3x...but don't means the last trip for us,right?..xexpect time flies that fast..

Thursday, 15 November 2012

Makcik-makcik HOT!!!!!

What is a friend? A single soul in two body.
- Aristotle

Ketika ada kelapangan masa,
Seronoklah rasa kalau kita berkesempatan nak luangkan masa bersama-sama. 
eceeeewwaaahhhh!!!!...

Cepat sungguh masa berlalu, sekarang dah part5 pun..Rasa mcm baru minggu lepas masuk part1 degree. Then rasa macam baru semalam kenal classmate masa part3. 

ok let go straight to the point.
Last few weeks (i think...) Me and my classmate ada lah buat makan-makan bergumbira..
saja lah dah tak taw nak buat apa sangat..
atau dalam erti kata lain
terlampau rajin.
hehehe

Plan asal nya semua nak berkumpul kat rumah sewa kami then nak masak beramai-ramai.
Kita merancang, Tuhan yang menentukan.
the plan was a little bit change.
tp tak merosak kan lansung majlis.
the party was going even better..
Alhamdullillah..

Menu : Ayam panggang, Bihun Tomyam, Air sirap selasih and other side menu.
Venue : Rumah Sewa kami yang segak lg bergaya (eh!..)

Rumah yang segak lg bergaya. Sedia menerima tetamu...

sebahagian tetamu yang di kerah untuk buat kerja....'maju lah masakan untuk makan!!'

antara org yang in-charge bahagian luar rumah.

Ni buat kerja ka posing ni????

tedia...teeddiiaaa....nak berasap panggang memanggang dah ni...

oh! lupa nak bg taw..add on menu KERANG BAKAR!!! sodap! 

part of menu of the day. *sambal rojak resepi syuhaiba sedap tak terkata. 

depa ni bakaq kerang mcm main guli ja...hahaha

mampo bakaq mcm ni???? ngehngehngeh

Air sirap selasih. 

kalau time lapaq tgk gmbaq ni...meleleh air liur lah...

Sebahagian classmate BMB 5 Cb

Posing time!!!!

tak taw motif posing apa...

alo-alo comel-momel belaka *shida dah ayu paling romantik! 

Kumpulan  Air Sirap Selasih 


Kumpulan Bihun Tomyam

Gumbira nak balik :) 

“Friendship is born at that moment when one person says to another: "What! You too? I thought I was the only one.” 
― C.S. Lewis

“A friend is one that knows you as you are, understands where you have been, accepts what you have become, and still, gently allows you to grow.” 
― William Shakespeare

“Friendship is the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything.” 
― Muhammad Ali


"If you're alone, I'll be your shadow. If you want to cry, I'll be your shoulder. If you want a hug, I'll be your pillow. If you need to be happy, I'll be your smile... But anytime you need a friend, I'll just be me."